KIERUNEK: Psychologia w Biznesie
O studiach
Wiedza psychologiczna i umiejętności psychospołeczne dyrektorów, menedżerów i przedsiębiorców są podstawą efektywnego funkcjonowania współczesnych organizacji.
Celem studiów jest dostarczenie pogłębionej i praktycznej wiedzy z zakresu psychologii oraz ukształtowanie umiejętności zastosowania jej w szeroko rozumianym środowisku biznesowym.
Zaproponowana wiedza oraz ukształtowane umiejętności i kompetencje obejmują m.in. zagadnienia związane z zarządzaniem, motywowaniem, efektywną komunikacją z otoczeniem rynkowym (zagadnienia marketingu i reklamy), komunikacją w zespole, podejmowaniem decyzji, rozpoznawaniem predyspozycji i ograniczeń podmiotowych, rozwiązywaniem problemów indywidualnych, zespołowych oraz organizacyjnych, rozwojem zasobów psychologicznych sprzyjających efektywności w biznesie i zachowaniu dobrostanu własnego oraz pracowników firmy.
Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych pracowników Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego oraz praktyków funkcjonujących w obszarze biznesu.
Czas trwania
Kierownik studiów
dr Katarzyna Biegańska
katarzyna.bieganska@now.uni.lodz.pl
Sylwetka kandydata
Studia adresowane są do:
- osób pełniących funkcje menedżerskie i liderskie oraz osób przygotowujących się do tych ról,
- osób prowadzących własną działalność biznesową,
- wszystkich zainteresowanych skutecznym zarzadzaniem sobą i innymi osobami w obszarze biznesu oraz podnoszenia efektywnosci własnje, pracowników i organizacji.
Dodatkowe informacje
Poszczególne przedmioty zostały zaklasyfikowane do czterech modułów:
Moduł I Psychologia biznesu – teoria i praktyka
- Psychologia efektywności w biznesie
- Ryzyko i podejmowanie decyzji w biznesie
- Ekonomia behawioralna w praktyce biznesowej
- Psychologiczne mechanizmy reklamy i wywierania wpływu
- Design Thinking – zwinne metody projektowania rozwiązań dla biznesu
Moduł II. Kształtowanie środowiska organizacji w oparciu o wiedzę psychologiczną
- Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
- Wprowadzanie zmian organizacyjnych
- Patologie relacji międzyludzkich w pracy
Moduł III. Psychologiczne umiejętności lidera w biznesie i zarządzaniu
- Komunikacja liderska nastawiona na współpracę
- Egzekwowanie i feedback
- Motywowanie i delegowanie
- Coaching kariery
- Zarządzanie zespołem w oparciu o różnice indywidualne
Moduł IV. Kształtowanie i doskonalenie zasobów psychologicznych
- Trening asertywności
- Psychologia konfliktów i negocjacji
- Zarządzanie swoją energią
- Trening relaksacyjno - koncentrujący