Projekt nawiązuje do najnowszych osiągnięć psychologii i pedagogiki, z których wynika, że małe dzieci mają ogromny potencjał poznawczy. Uczą się poprzez działanie, ruch, mówienie, a do eksplorowania świata wykorzystują wszystkie zmysły i angażują emocje. W unikatowym modelu nauczania łódzkich badaczek dzieci konstruują wiedzę o świecie liter i dźwięków niejako mimochodem, dzięki starannie zaprojektowanym materiałom.
Komentuje prof. Monika Wiśniewska-Kin:
Projekt początkowej nauki czytania i pisania stał się dla nas przygodą, wyzwolił wolność myślenia i działania, uruchomił zbuntowaną wyobraźnię, otworzył na obcowanie z przygodą i sprowokował ciekawość: naszą i dzieci.
We współpracy z Centrum Transferu Technologii Uniwersytetu Łódzkiego zespół opracował bogaty zestaw pomocy dydaktycznych: plansze edukacyjne, drewniane klocki konstrukcyjne, artystyczną książkę obrazkową - Picture Book, książkę dla nauczycieli, książkę dla rodziców oraz pięć rodzajów gier edukacyjnych dostosowanych do metody nauczania.
O projekcie pisaliśmy w artykule.
Wyróżnienia „Łódzkie Eureka” przyznaje Rada ds. Szkolnictwa Wyższego i Nauki przy Prezydencie Miasta Łodzi za wybitne osiągnięcia naukowe, artystyczne i techniczne dla przedstawicieli łódzkiego świata nauki. Do wyróżnienia mogą być zgłaszane osiągnięcia o randze krajowej lub międzynarodowej, uzyskane w roku poprzedzającym rok przyznania „Łódzkich Eurek”.
Materiał: prof. Monika Wiśniewska-Kin, Wydział Nauk o Wychowaniu UŁ; Urząd Miasta Łodzi
Fot.: Urząd Miasta Łodzi
Redakcja: Centrum Promocji UŁ